woensdag 16 juli 2008

Maankruid

Ze noemen ons onkruid maar vergeten dat de maan ons allen zaaide in haar eindeloze omslenteringen. Toen ze nog niet als vuurtoren gevangen was voor nachtelijke waanvaarders.

Te lang hebben wij enkel stilte geproefd, zodat we zelfs haar smaak vergeten zijn. Maar we zullen door de allesomringende luwte heenbreken en oerkreten slaken.

We zullen komen en spugen op uw heilige boeken en geschriften, dansen met uw vrouwen en neuken met uw dochters. Alles dat staat zullen we omverwerpen en een Walhalla vinden in de kale, eeuwige vlakte. Er is werkelijk een heidense, oneindige schoonheid in leegte.

Ze noemden ons onkruid maar vergaten dat de maan ons allen zaaide in haar eindeloze omslenteringen. Nu noemen ze niets meer en vragen zich enkel af:

"Hoe stop je hen, die geen goden aanbidden, noch duivels of demonen?"

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Stranger!

Ook ik ben sinds gisteravond op DT geband. Je krijgt niet eens een mailtje, alleen een mededeling op je scherm.

Ik heb weliswaar 5 "achterdeuren", maar dat is toch niet hetzelfde. Hebben er mensen het indertijd voor jou opgenomen of was het gewoon afwachten geblazen? Hoe lang duurde jouw ban eigenlijk?

Enfin, misschien moet ik daar helemaal niet zijn.

Groet,
Bitter

The Stranger zei

hey bitter,

er wordt een grote schoonmaak gehouden daar... en het zullen waarschijnlijk wel rilja en patjoelie zijn, die stiekem die site hebben opgekocht... want het is raar dat zij nog niet geschorst zijn...

ik kreeg ook geen mededeling, moest zelf vragen waarom ik gebanned was, stuur ze maar een mail, in het scherm staat hun adres.

mijn schorsing duurde een week, zou langer duren als ik niet had gezegd dat ik met zou gedragen...

een rel is er niet echt om mij geschopt, wat mensen hebben een mailtje gestuurd, een paar mensen hebben schande gesproken, maar zoals bij ibunda die ene keer is het niet gegaan... maar wat kan mij het schelen,

idd, ik en jij ook, horen daar niet... just let ik go... vraag de reden, vraag je toegang terug en ga er dan vandoor... raad ik je aan.

Anoniem zei

Inmiddels is duidelijk dat ook rilja, Yudistriah en perry meer geschorst zijn.

Ik zou niet op DT zitten wanneer de in mijn ogen goede dichters zouden meeverhuizen naar een andere stek. Ook hadden we de Lettertempel, daar zat echt kwalitatief goed volk (o.a. papaver, ajq, arno bontjager), totdat de site werd opgeblazen o.a. door Erik Lelieveld.

Als je daar dan zit, ben je alles kwijt. Gelukkig was ik ook op DT blijven zitten en kon ik daar gewoon verder.

Misschien heb je toch wel gelijk, ik word wel heel moe van die dislecten als Dielyla en die ouwe besjes als dichterbij, waar nooit iets fatsoenlijks uit zal komen, die nooit iets willen aanpassen en altijd "smaken verschillen" blaten.

Kortom wat ik nodig heb ik een site waar ik de baas ben... ;-]

Groet!
Bitter

P.S.: inmiddels is er ook een "achterdeur" van me geband, maar ik heb er nog 5 over

Anoniem zei

Ibunda heeft ander dan dichttalent, dat "ander" bezorgt haar een plaatsje, tja lieve stranger, ze heeft nu eenmaal atributen die jij niet bezit. :-)

The Stranger zei

ach bitter ik zou het gwn laten... als lt je niet bevalt, je hebt nog je blog... en anders begin je idd een eigen site... ik wil je best helpen daar niet van.

is ludwig ook gebanned? :P

The Stranger zei

suzie,

hmm ik heb een foto gezien... twas niet veel soeps :P maarja, misschien zou ik daar anders over denken als ik 40 jaar ouder was...

whatever... i dont care ;)

Anoniem zei

Nee, ludwig is niet geband. Maar die heeft met mijn ruzies e.d. niks te maken.

The Stranger zei

dat is ook wel zo... maar die heeft zelf ook aardig lopen vitten :P dus als ze rikkie en fran bannen waarmee hij aan de stok heeft gehad... is het een klein eindje naar onze lieve ludwig... :P maar oke, hij kan er nog wat daar... alleen moet hij niet luisteren naar perry en rikkie...

Anoniem zei

perry en rikkie zijn ook geband, dus die zeggen voorlopig vrij weinig.

Ik zit nu zelf op Schrijfzolder en Lettertempel te publiceren. Lelieveld lijkt zelfs het vredesaanbod te wilen aannemen. Ik vond bij nader inzien die "dichtende" bejaarden (bv. dichterbij) een veel gevaarlijker soort, juist omdat zij de doelgroep van de NCRV vormen. Vandaar dat bv. een chatfant nooit geband is denk ik.

En wel weer op DT actief als "Alsemgeest" (hihi).

Kreeg ook net een mailtje van Meander, dat ze me hebben voorgedragen voor een bespereking door Karel Wasch in een tweemaandelijkse publicaties van boekwinkeltjes.nl . Dat is dan weer goed nieuws.

The Stranger zei

dat is zeker goed nieuws... :P

ik zou DT gwn laten... als ik jou was...

vind je het geen plan om zelf met mij en mis ruud ofzo een soort mix van LT en Meander (magazines) op te zetten? een plek waar gedichten/teksten met lidmaatschap geplaatst kunnen worden... en dan maken we een 2-wekelijkse magazine waarin we het beste plaatsen...

Anoniem zei

Dat zou ik een heel goed idee vinden. Heb indertijd ook bij LT aangegeven wel mee te willen werken, maar met dat aanbod is nooit iets gebeurd.

Ja, zo'n selecte site zou me wel wat lijken.

The Stranger zei

oke, we spreken er nog wel over verder... mis over de mail? als je me op lt of dt ff je mail doorgeeft, dan kunnen we er goed over praten :)