zaterdag 5 juli 2008

Hallucinaties

I.

bedrog en bedrogen dromen
worden één in mij vannacht

bedekt door dekens van fijn
waterweefsel lig ik zacht
op een stenen spijkerbed

zie rooddoorlopen wolken
die waanfiguren schaatsen
op een bevroren lucht

II.

beneveld door koorts
teel ik mist op zompige
natte groentevelden
onder een gekleurde lucht

regenboogkleuren
waar een stem uit spreekt
die mij van alles influistert

dan in een flits van zuiverheid
een zonnestraal
die in mijn ogen schijnt

ik zie haar staan
de waarheid
huilende engelen
om ons heen

een blauwe koe
met gouden hoorns
allenga en zoek haar
tevergeefs
want niemand zal vinden

III.

kleuren regenen neer
in de lucht zwemmen vissen
groen de waan van geluk
wolken waaien in de zee

boten zien golven omslaan
grijzen zwarte werelden
tussen het zand terwijl
vliegen me toelachen

ik vecht met de elementen
wie stopt me als alles mag
vreugdewatervuur vliegend
zo doof ik zelfs de zon

wetten tartend niemand
wint dans brandend met
knippersterren en word
vrij door alle zeeën

pikkedonker spat de wereld

IV.

als een zwaluw dwaal ik
door een moeras waar
leeuwen opgejaagd door
schoenzolen zingen

over de bladertoppen van
verbrande computers
steken reusachtige mango's
de oren van flessen uit

door het vallende licht
ritselt het duister harder
in de gordijnen van
mijn kamer zitten geesten

die lachen omdat ik
versteend terug staar in
de spiegel waaruit vreemde
ogen mij blind bespieden

2 opmerkingen:

eric rosseel zei

schitterend !!

The Stranger zei

ja, dit is denk ik mijn eerste serieuze werk geweest :)